כשעולם התרבות סגור בימי הקורונה: להקת שאזאמאט מקליטה איפי חדש בסגר

להקת שאזאמאט

שנת 2020 בהחלט הייתה שנה מורכבת. עולם התרבות והמוזיקה היה סגור, והופעות התקיימו רק בבתים פרטיים או לחלופין באופן דיגיטלי (אם בכלל). עם זאת, יש לא מעט אומנים שניצלו את ימי הסגר כדי ליצור מוזיקה חדשה, כמו להקת ההיפ הופ "שאזאמאט", שהפיקה במהלך הסגר איפי שמונה ארבעה שירים מיוחדים. נשמע מסקרן? המשיכו לקרוא.

הכירו את שאזאמאט

שאזאמאט היא להקת היפ הופ ישראלית, שמורכבת מכמה חברים, שלחלקם היכרות מוקדמת – ויחד החליטו להקים את הלהקה. חברי הלהקה מגוונים וביניהם יש גם שני ראפרים ומוזיקאים מוכשרים במיוחד, כך שמדובר בהרכב של ראפ בשילוב מוזיקה חיה.

שי קולבר הוא המפיק של הלהקה. צוות הנגנים מונה את ריף שפירא (קלידן), עומר ליבר (בס), נמרוד ויאלגוס (גיטריסט), איתי גרינברג (תופים) וכמובן את ז'אק טרגנו וניר אשכן.

לשיריהם יש משמעות מיוחדת והם מגוונים, כשחלקם אף מעבירים מסרים חשובים או מחאתיים, הם מעידים על עצמם כלהקה שמטרתה להעניק נקודת מבט ייחודית, תוך יצירת בידול בתוך סצנת ההיפ-הופ המוכרת. עם זאת, אי אפשר להתווכח עם העובדה שהם מספקים לקהל שלהם קצב מוזיקלי מדליק, ומוזיקת היפ-הופ בסגנון ייחודי.

הלהקה הופיעה לא מעט ברחבי הארץ, למשל בפסטיבל גלילאו (שזו אגב, הייתה הופעתם הראשונה), ועוד צפויות להם הופעות נוספות בהמשך הדרך.

"בוא נרגע": אלבום איפי שהוקלט במהלך ימי הסגר

אלבום איפי הוא אלבום שמורכב מארבעה שירים, והוא למעשה מגיע כשנה לאחר הוצאת אלבום הבכורה של הלהקה. שירי האלבום הם: "בוא נרגע", "קוקילידה", "לצאת מהקופסה" והשיר האחרון נקרא "אולה".

את ארבעת השירים שבאלבום האיפי, הם הלחינו וכתבו בעצמם, במהלך ימי הסגר ובעיצומה של מגפת הקורונה. איך הם עשו זאת? ובכן, הם נעזרו באפליקציית זום על מנת לעבד את השירים, לכתוב אותם ולבצע אותם – תודו שזה מרשים. אגב, אחד השירים מתוך האלבום "אולה" אף זכה לקליפ משלו, כשהוא צולם באצטדיון בנתניה ובתיאטרון הקאמרי.

שנסכם?

אין ספק שזו הייתה שנה לא פשוטה עבור אמנים, אבל לצד הקשיים, יש מי שהצליחו לנצל את הזמן לטובתם וליצור שירים נוספים, חדשניים וייחודיים. להקת שאזאמאט המוכרת בסצנת ההיפ-הופ הישראלית עשתה זאת, וזה בהחלט מעורר השראה.