רגאיי משפחתי: רוקדים עם הקטנטנים לצלילי בוב מארלי

רגאיי משפחתי

יש כל כך הרבה סגנונות מוזיקליים ייחודיים, כשאחד הסגנונות הבולטים הוא הרגאיי, שהגיע מג'מייקה בתחילת שנות ה- 60. מדובר בסגנון שמשלב בתוכו כמה סגנונות שונים ותתי ז'אנרים, כמו ג'אז, מוזיקה אפריקאית, רית'ם אנד בלוז ועוד. לרוב, השירים עוסקים באהבה, רוחניות ומסרים חיוביים, אבל לצידם, ניתן למצוא גם שירים שעוסקים בנושאים אחרים ומורכבים יותר. אך האם מוזיקת רגאיי מתאימה גם לילדים? התשובה היא, בהחלט כן. ועל כך נפרט במאמר שלפניכם. בואו נתחיל.

הכירו את להקת "בוב קידס"

את להקת "בוב קידס" הכרתם? ובכן, מדובר בלהקה שמנגישה את שיריו של בוב מארלי לילדים, ולצד העיבודים המחודשים, יש להם גם כמה שירים מקוריים משלהם. אם לא די בכך, הם גם מופיעים, ובין חברי הלהקה תמצאו את גדי אלטמן (סולן להקת "בוטן מתוק בקרקס", משתתף בתוכנית הריאליטי "דה וויס", וגיטריסט), כשלצידו עוד מוזיקאים מוכשרים ונהדרים.

פה נעצור לציין שבוב מארלי הוא אחד הזמרים המזוהים ביותר עם הרגאיי, ויש שטוענים שבזכותו, הסגנון המוזיקלי המיוחד הזה פרץ גם בארצות הברית והגיע להמונים.

מופע מחווה לשירי בוב מארלי… לילדים!

לא כולם יודעים אך באוגוסט 2019 התקיים מופע מחווה לשירי בוב מארלי, במתחם של גן העיר (תל אביב), כשהייחודיות של אותו מופע הייתה שהוא יועד עבור ילדים. מה הייתם מצפים ממופע רגאיי לילדים? ובכן, להקת "בוב קידס" בהחלט הפכה את המופע למיוחד, כששיריו של בוב מארלי כיכבו לכל אורך המופע, זאת לצד שירים מקוריים של הלהקה, בהם טמונים מסרים חיוביים ואופטימיים. והילדים? רקדו ונהנו, ואיתם גם ההורים. המסקנה? רגאיי בהחלט יכול להתאים לכולם, וכן – גם לילדים.

מעבר לזה, אם תרצו להאזין לשירי רגאיי שמתאימים לילדים, ולרקוד יחד איתם לצלילי המוזיקה, תוכלו להאזין לתוכניתו של אסף נחמיאס באקו 99.

שנסכם?

אין ספק שמוזיקת רגאיי פופולארית במיוחד (ובייחוד שיריו של בוב מארלי), זאת לצד סגנונות מוזיקליים נוספים וייחודיים. המקצב המיוחד, המסרים החיוביים, וכל מה שטמון בסגנון המוזיקלי הזה, בהחלט עושה את שלו, ומאפשר ליהנות ממוזיקה טובה ואיכותית. טוב לדעת, שכיום יש מי שמנגיש את הסגנון המוזיקלי גם לילדים, ומאפשר גם לדור העתיד ליהנות מסגנון ייחודי, מגוון ומוזיקלי במיוחד.