טיול במצפה רמון: נוף מדברי בלתי נשכח וחוויות שאסור לפספס

טיול במצפה רמון

מצפה רמון היא אמנם עיירה מעט מבודדת, אבל היא שוכנת באזור מדברי, ואם ניתן לומר – המיוחד ביותר בארץ. שמיים מלאי כוכבים, נוף מדברי עוצר נשימה, מסלולי טיול מיוחדים ומגוון רחב של אטרקציות חווייתיות, כך שזה בהחלט לא מפתיע שמצפה רמון הוא יעד מבוקש בקרב משפחות וזוגות.

תכננו את הטיול מראש, והכירו את המסלולים והאטרקציות

מה צריך לתכנן לפני שיוצאים לטיול במצפה רמון? תחילה, בררו מה מזג האוויר, ופה נעצור לציין שגם בימי הקיץ, מזג האוויר בלילה עשוי להיות קר. כמו כן, יש להכין מבעוד מועד בקבוקי מים לכל המטיילים, וכמובן לתכנן את מסלול הטיול היטב, ולוודא שהוא מתאים לרמת הקושי שלכם. מי שמעדיף לוותר על טיולים ארוכים בנוף המדברי, יוכל להגיע לתצפית על המכתש וליהנות מהנוף, או לחלופין, להשתתף בפעילויות אחרות שמתקיימות באזור.

נתחיל במיתוס: המסלולים במכתש רמון מתאימים לכולם, ולא רק למיטיבי לכת או חובבי טבע, כך שבהחלט אפשר למצוא מסלול שמתאים לילדים, ואפילו מסלולים קצרים. באזור תמצאו עוד מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות, כמו גם מקומות לינה ייחודיים, החל ממלונות מפוארים (כמו מלון בראשית של רשת ישרוטל), דרך אכסניות ועד לחאנים אותנטיים באווירה מדברית.

אטרקציות לילדים: לא רק מרכז המבקרים

בכניסה למצפה רמון תוכלו לראות את מרכז המבקרים, ושם ניתן ליהנות משלל פעילויות שמתאימות לילדים. למעשה, כדאי להתחיל את הטיול דווקא שם, להקשיב להסברים על האזור, ולהבין אילו מסלולים עשויים לעניין אתכם. במקום יש תצוגות שונות, לרבות תצוגה ייחודית לזכרו של אילן רמון. אגב, לא רחוק ממרכז המבקרים, תוכלו להגיע אל "חי רמון", אטרקציה נהדרת לילדים. מדובר בגן חיות מדברי ומיוחד, בו תוכלו לראות שלל בעלי חיים כמו קיפודים, נחשים ואפילו דרבנים. מאוד מומלץ.

אטרקציה נוספת ומומלצת היא חוות האלפקות, שנמצאת לא רחוק ממצפה רמון, ומאפשרת לילדים להכיר מקרוב את החיה המיוחדת הזו. מלבד זאת, במקום יש גם סוסים, לאמות, עזים וחיות נוספות, כך שזו בהחלט חוויה נהדרת. ומה לגבי טיול ג'יפים? זו בהחלט אטרקציה שכדאי לקחת בחשבון, משום שהיא חווייתית במיוחד, ומתאימה לכל המשפחה.

אם לא די בכך, רק 30 דקות ממצפה רמון, נמצא הצריף של בן גוריון בשדה בוקר. אם מתוכנן לכם טיול של כמה ימים, כדאי לבקר גם באזור זה, ועל הדרך, ללמד את הילדים על בן גוריון ועל תרומתו להקמת מדינת ישראל.

פה נעצור לציין שניתן לצפות בכוכבים באופן עצמאי (משום שאין תאורה מלאכותית באזור מצפה רמון, והכוכבים נראים במלוא הדרם). כמו כן, ניתן לשכור או לרכוש עזרים מיוחדים או לחלופין להירשם לסדנת אסטרונומיה ייחודית, או ביקור בפלנטריום של מצפה רמון.

טיול במצפה רמון

ליהנות מהנוף המדברי

חולות צבעוניים, צפייה בכוכבים (גם בלי עזרים מיוחדים), נופים מדבריים, תופעות טבע מיוחדות ושלל בעלי חיים מרתקים – כולם מחכים לכם באזור מכתש רמון, ומהווים סיבה מצוינת להגיע לאזור. להלן כמה מקומות שכדאי לבקר בהם:

  • נחל ארדון – מסלול נהדר שטומן בחובו נוף ייחודי ומרהיב. הנחל נמצא לצד הר ארדון, ולצד תוכלו לראות סלעים אדומים, שתורמים ליופיו של הנוף באזור.
  • המנסרה – אזור שאתם בהחלט חייבים לבקר בו, והוא מתאים גם לילדים. מדובר במעין גבעה קטנה, בה נמצאים אבני חול בצבע שחור. זו תופעת טבע מרהיבה ועוצרת נשימה, כשהמסלול במקום הוא מאוד קצר ומעגלי (עלייה לגבעה דרך שביל עשוי עץ, ולאחר מכן ירידה מהצד השני).
  • עין סהרונים – מעיין (שנוצר בעיקר בחורף) הנמצא באזור מכתש רמון, ואליו מגיעים שלל בעלי חיים. לא בטוח שתוכלו לראות את בעלי החיים, אבל יש סיכוי סביר שכן.

ומה לגבי מסלולי טיול?

הו, יש מגוון מסלולי טיול נהדרים, חלקם מסלולים רכובים (באופניים או ברכב), וחלקם רגליים. בררו אילו מסלולים יהיו אידיאליים בעבורכם וכמובן מתאימים לרמת הקושי המבוקשת. בין האפשרויות, תוכלו ליהנות ממסלול בפרסת נקרות (מסלול מעגלי), מסלול בהר ארדון (מעגלי), מסלול בגבעת חרוט, המסלול בעין עקב (מיועד למיטיב לכת) ועוד.

אל תפספסו את רובע דרכי הבשמים

ממש בכניסה למצפה רמון תמצאו אזור עם האנגרים גדולים, ולמרות שמרחוק זה לא נראה כמו אזור תיירותי – זה ללא ספק אזור שלא כדאי לפסוח עליו. במקום יש חאנים ואכסניות, חנויות מקומיות מגוונות וכמובן גם בתי קפה ומסעדות, ובערב – לא מעט מקומות שיעניקו לכם חווית בילוי מדליקה במיוחד, כמו "פאב הברך". האזור מהווה בית לאומנים, לכן אל תופתעו כשתגלו במקום סטודיו לאמנות או מפעל קטן לייצור מוצרי קוסמטיקה מן הטבע.

טיול מהנה!