האם חברות הייטק צריכות שירותי סלולר לעסקים?

חברות הייטק עוסקות בפעילויות מורכבות למדי. זאת, הן מההיבט של תחום התמחותן המיוחד והן מההיבט של ניהול עסקי שוטף. למעשה, כל אחד מהשניים, הוא אתגר גדול בפני עצמו. לשלב אותם בהצלחה, בכלל לא פשוט. אחד הדברים המשמעותיים ביותר לעסקים בכלל ובוודאי בחברות הייטק, הוא נושא התקשורת. מה לגבי שירותי סלולר לעסקים? במה מדובר? וכיצד שירותים כאלה עשויים לסייע?

במבט על

בכל עסק ממוצע, יש לא מעט טלפונים סלולאריים – הטלפונים האישיים של העובדים. מכשירים מתוחכמים אלה, אינם מנוצלים ממש מבחינת היכולות המרביות שלהם. כמו כן, השימוש בהם לרוב מנותק ממערכות התקשורת של העסק והוא מתבטא בתקשורת פשוטה, כמו זו שעושים מול גורמים שמחוץ לעסק, כגון לקוחות. כלומר, בעיקר שיחות קוליות ואולי SMS.  מרכזיה לעסקים מספקת יתרונות רבים ואם משתמשים בכזו, עשויות להיות בה גם יכולות מיוחדות לגבי הסמארטפונים, שיאפשרו למקסם את הפוטנציאל של השימוש בהם. ואכן, לשירות כזה יש הרבה יתרונות לעסק, שידע לנצל אותו בחוכמה. מייד נפרט כמה מהם. כעת, רק נציין בקצרה, תיאור כללי ועקרוני של השרות: מדובר על “שלוחות סלולריות" ועל הפיכתן לחלק אינטגרטיבי, מהמרכזייה המתקדמת שלכם. תודות לכך, מרחיבים את המרכזייה אל "השטח" – אלה שלוחות ניידות, שנמצאות עם העובדים היכן שהם נמצאים.

מה זה נותן בפועל

שילוב הטלפונים הסלולאריים במרכזיה שלכם, מספק יכולות רבות. בין השאר, הדבר מתבטא:

 

 

  • גישה לשירותי המרכזייה – באמצעות טכנולוגיה זו, העובדים יוכלו ליהנות משימוש בשירותי המרכזייה שלכם, מרחוק. למשל, ביכולת להקליט שיחות.
  • נתב שיחות סלולר – מי שמתקשר לעסק, ינותב לשלוחה המתאימה בצורה משוכללת, בשיטת הידועה של Interactive Voice Response. כעת, גם השלוחות הסלולאריות יוכלו להיות חלק מאפשרות חשובה זו.
  • ניטור השלוחה הסלולרית – כמובן, מערכות טלפוניה מתקדמות מספקות לעסק גם יכולת לנטר ולתעד את המתרחש במערכת, באופן יסודי. גם יכולת זו "תתרחב", להתייחסות לפעילות הטלפונים הסלולאריים.

יש כאמור עוד אפשרויות ותועלות, כגון שירותי מספור סלולריים או שילוב של טלפון סלולרי שולחני במערכת.

כמה היבטים כספיים חשובים

מבחינה כספית, יש כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  • מיצוי השקעה קיימת – כאמור, אם אתם משתמשים בשירותי מרכזיה, ייתכן שכבר יש בה יכולות כאלה. לכן, ישנו היגיון למצות את ההשקעה הכספית, שאתם במילא עושים במרכזיה כזו.
  • תוספת קטנה בלבד – ההשקעה הכספית הדרושה זניחה. את המכשירים העובדים מביאים מהבית. כל מה שעוד דרוש, הוא להתקין SIM מיוחד. מדובר על תהליך מהיר, פשוט וקל.
  • החזר השקעה מתמשך – בהמשך לכך, תוכלו לנצל את תועלות השלוחות האלה באופן מתמשך ובדרכים רבות. חשוב לציין בהקשר זה, שהעבודה מרחוק היא תופעה מתרחבת. לצד עובדים שבמילא נמצאים בדרכים, כגון אנשי שירות, יש תופעה מתרחבת של עבודה מהבית ומרחוק. לאחרונה הייתה גם תקופת הקורונה עם כל הסגרים ושיבוש העבודה הרגילה. כך ששלוחות כאלה מקדמות את היבט הגמישות, לעבוד מכל מקום. שלא להיות תלויים, בתשתיות הפיזיות המקומיות בתוך העסק. יש לכך כמובן חשיבות לא קטנה. כך שיש לנו כאן החזר השקעה וניצול מרבי של משאבים זמינים, מבחינת טלפונים חכמים שכבר יש לעובדים, המרכזייה שבה אתם במילא עושים שימוש והניידות שהיא עובדה קיימת ולעתים אילוץ.

לסיכום

מדובר על סוג שירותים, אשר בהחלט מתאים גם לחברות הייטק. מי שלא בטוחים האם זה יתאים להם, יוכלו פשוט לנסות זאת. נזכיר, שמדובר בשירות ענן ולכן, קל יחסית להתנסות בו באופן זמני, בכדי לקבל החלטה להמשך.