מבטחים את האופנוע: המדריך המלא

אם יש לכם אופנוע, נראה שאתם כבר יודעים שלצד הקפדה על כללי בטיחות ולצד הכרח לרכוש ציוד מגן, גם ביטוח צריך להיות חלק אינטגרלי מהמשוואה. מכאן שאם בדיוק רכשתם אופנוע חדש, אם בדיוק מתלבטים לגבי תוספת של ביטוח מקיף, או אם בדיוק מבקשים להבין כיצד ניתן להוזיל עלויות (או מהי המשמעות של דמי השתתפות עצמית), במדריך הבא מחכות לכם כל התשובות הנחוצות.

תשכחו מביטוח פול

ראשית חשוב לחדד שאין זה משנה אם יש לכם אופנוע שטח יוקרתי, או אם יש לכם אופנוע קטן נפח שנעשה בו שימוש חד שבועי, וזאת כי ביטוח חובה אכן חובה לרכוש. כאן רצוי לדעת שאם לפני כמה שנים נהגי אופנועים היו פונים לשירותי הפול שנחשבו יחסית יקרים (כיוון שאופנועים יותר נוטים לעבור תאונות דרכים לעומת נהגי רכב), הרי שכיום בזכות רפורמה יחסית חדשה, ישנה אלטרנטיבה. הרעיון הוא לבחור בין ביטוח חובה שכולל השתתפות עצמית לבין כזה שאינו כולל. מכאן שאם עושים ביטוח לאופנוע 125 סמ"ק או אם עושים ביטוח לאופנוע 800 סמ"ק, יש לעצור לבחון האם מנצלים את האפשרות כדי לחסוך עד כ20% מדמי הביטוח.

שיקולים שמוטב להכניס למשוואה

ציינו שכיום יש אפשרות לחסוך בהוצאות ביטוח חובה, ופה אנחנו מבקשים לעצור להסביר, אך ראשית נחזור לנקודת המוצא. ביטוח חובה אינו ניתן למשחק, אלא המחיר קבוע בחוק, כאשר הוא מושפע ממספר פרמטרים קבועים. המחיר מושפע מהגיל של הנהג, מהיסטורית הנהיגה, מתוספת של מיגונים, מסוג הדגם ומשנת הייצור של האופנוע. עוד נסביר שביטוח חובה אינו רק מכסה הליכים רפואיים שנדרשים לעבור בעקבות תאונה, אלא גם הוצאות שיקום ואובדן כושר עבודה. עתה אם נחזור לאפשרות לכלול דמי השתתפות עצמית, נסביר שאומנם מדובר בהזדמנות מפתה, אך אם עושים שימוש רב באופנוע, אם רוכבים בזירה שנחשבת מסוכנת, או אם אינכם נהגים מיומנים, מוטב לשלם את הפרמיה המלאה, ולדעת שברגע האמת תקבלו כיסוי מלא. כיסוי שמכסה אובדן כושר עבודה מהיום הראשון (ולא רק מהיום השביעי) וכיסוי שנכנס לפעולה גם מבלי שעוברים רף משמעותי (25,000 שקלים).

 

 

ביטוח צד ג' וביטוח מקיף – כל מה שחשוב לדעת

מעבר לביטוח חובה, עומדים לפניכם 2 סוגי ביטוחים נוספים: ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח צד ג' נועד לכסות כל סוג נזק שגורמים באמצעות האופנוע לרכוש של אדם אחר. מכאן שאם חוששים להידרש לכסות הוצאות מאוד יקרות, הביטוח בהחלט הכרחי. מה לגבי פיצוי נזק שנוגע לאופנוע הפרטי שלכם? כאן נכנס למשוואה ביטוח מקיף. ביטוח מסוג זה מומלץ לעשות רק אם האופנוע נחשב יקר ערך. בנקודה זו יש לעצור לבחון מהו המחירון העדכני של הכלי ומנגד מהו המחיר של הביטוח. כל עוד מחיר הביטוח מגיע ל10% מסך השווי של הכלי, נראה שהביטוח אינו כדאי. בנוסף, יש להכניס למשוואה פרמטרים שנוגעים לסבירות. יש לנסות להבין עד כמה האופנוע נחשב גניב, מהי תדירות השימוש, באלו תנאים מחנים את הרכב וכדומה.

מקבלים החלטה – איזה ביטוח נחוץ עבורכם?!

בין אם האופנוע יקר ערך או נחשב פשוט וזול, ביטוח חובה הכרחי לעשות, ואף יש מקום להכניס למשוואה ביטוח חובה שכולל השתתפות עצמית, במיוחד אם לא מרבים להשתמש באופנוע. באשר לביטוח צד ג', שוב יש לבחון איזה סוג של נהגים אתם ומהי תדירות השימוש. לגבי ביטוח מקיף, יש לבחון היתכנות כלכלית. יש לבחון מהו ערך הפוליסה יחסית לשווי הכללי של הכלי. עוד נציין שניתן להתמקח ולערוך השוואה לבד, אך לרוב יותר משתלם להיעזר בסוכנות ביטוח שמסייעת למצוא את ההצעה הטובה ביותר, ממש כפי שמציעה הסוכנות המובילה בתחום מבית אודי דגן.