נזקי רכוש בחופשה: מה עושים ולמי פונים?

נזקי רכוש בחופשה

אנשים יוצאים לחופשה על מנת למלא מצברים, לשנות אווירה, ליהנות, לראות נופים חדשים וכדומה, אך אז הם מגלים שהמציאות אינה נשארת מאחור, אלא מלווה לכל מקום. מכאן שאם יצאתם לנופש ובמהלכו נהרסה לכם המצלמה המקצועית, או אם במהלך הנופש גיליתם שהבית שלכם הוצף וכל הריהוט נהרס, הרי שחשוב לדעת מה עושים, וזהו נתון רב חשיבות שיש לקחת בחשבון טרם היציאה לחופשה, כך שברגע האמת ההתנהלות תהיה הרבה יותר פשוטה, מהירה ונעימה.

נזקי רכוש – סיטואציה שחשוב להכיר

הרבה פעמים ציוד ששייך לנו נהרס בגין מעורבות של צד שלישי. זה יכול להיות נהג המונית, חברת התעופה, הדיירים שגרים בקומה מעל וכן הלאה. במקרים מעין אלו חשוב לדעת שניתן להפעיל את הביטוח בכמה אופנים, במיוחד אם תרצו לתבוע בגין נזקי רכוש. הכוונה היא שניתן לתבוע את חברת הביטוח שלנו ובמקביל את הצד שהוביל לנזק – ניתן להגיש תביעת נזיקין, אם כי כמובן שיש להוכיח את האחריות/רשלנות של הצד הנתבע. קוראים דברים אלו ונזכרים באירוע שקרה בעבר ושעשוי להצדיק הגשה של תביעת נזקי רכוש? ובכן טוב לדעת שבכול הנוגע לתחום הנזיקין ניתן לתבוע עד כ7 שנים לאחור, אך אם מדובר בתביעת ביטוח שמבוססת על נזקי רכוש, הרי שאז ניתן לפעול רק עד כ3 שנים לאחור, אם כי ההמלצה המקצועית היא לפעול תמיד בהקדם, טרם נשכחים פרטים, עדויות נעלמות וכדומה.

מחשבה מקדימה לטובת חופשה רגועה

ביטוח כבודה לקראת נסיעה (לטיול או נופש למשל) בחו"ל חשוב ביותר. עם זאת, יש לבחור את סוג הביטוח בהתאם לשורה של מאפיינים אישיים. מאוד תלוי לאן טסים, איזה גובה פיצוי רצוי, מהם תנאי הגניבה, כמה זמן שוהים בחו"ל, מהי רמת הסיכון של מדינת היעד וכדומה. כמו כן, יש לשקול להכניס לביטוח מקרים חריגים, ולהבין מראש מהו גובה ההשתתפות העצמית. מכאן שחשוב לערוך השוואה ולבחון אלו ביטוחים קיימים, וחשוב להבין מראש כיצד מתנהלים ברגע האמת, כאשר מגלים שרכוש ששייך לכם נהרס קליל, נפגע, או נגנב.

נמצאים בחופשה? כך פועלים!

כל היופי הוא שכיום כמעט ואין צורך להגיע לשום מקום באופן פרונטלי, אלא מייל, שיחת טלפון או פשוט הודעת SMS מסייעים לסגור את הפינה. מכאן שגם אם נמצאים בקצה השני של העולם וחברת הביטוח מצויה כאן בארץ, עדיין ניתן לפעול. רק צריך להרים שיחת טלפון/לשלוח הודעה. עם זאת, להבדיל משהות בארץ, בחו"ל אין זה רצוי להתחיל להתעצבן רק כיוון שחברת הביטוח אינה מסכימה לשלם את סכום הפיצוי הרצוי, ועל כן הרעיון הוא לבחור מראש בחברת ביטוח שמחזיקה ברזומה חיובי ברגע האמת – בעת הפעלת הפוליסה.

סיוע מקצועי

אין זה משנה אם מדובר בנזק לרכוש שנגרם בגין פריצה, שיטפון, או אסון טבע. בכל מקרה טוב לדעת שניתן לתבוע את הביטוח (למשל את הביטוח של הכבודה או כל ביטוח ייעודי אחר – למשל ביטוח דירה), אם כי גם ניתן לבחור לתבוע את הגורם המזיק, וזאת באמצעות תביעת נזיקין לפיצוי. כפי שכבר ציינו, על מנת לבצע זאת כהלכה, מומלץ ביותר להיעזר במשרד תביעות ייעודי שכולל שורה של מומחים רלוונטיים. מיהם אותם מומחים רלוונטיים? ובכן בין היתר מדובר בשמאי, חוקר, מהנדס, עו"ד שמתמחה בתחום הנזיקין וכדומה. לבסוף נציין שעל מנת לפעול כהלכה, יש לאפשר לגוף מקצועי לבחון את כדאיות הגשת התביעה, ודבר שני שראוי לציין הוא שאומנם יש לפנות לגוף מסייע בהקדם הניתן, אך לא יקרה דבר אם מנקודה זו תמשיכו את הטיפול באופן רגוע – בכל זאת נמצאים בחופשה.